Na pewno wiesz, że okres przedświąteczny to istne żniwa, jeśli chodzi o zakupy i wydawanie pieniędzy. Ludzie wpadają w zakupowy szał, a sklepy prześcigają się w bombardowaniu klientów nowymi produktami i ofertami. Jak sprawić, żeby to właśnie u Ciebie klient zostawił swoje pieniądze? Jest na to sposób. Wykorzystaj świąteczną kampanię mailingową, a wygrasz z konkurencją.
Świąteczna kampania mailingowa — dlaczego warto?
Dzięki dobrze przygotowanej mailingowe kampanii świątecznej możesz zwiększyć swój dochód. Dzieje się tak z dwóch powodów.
Po pierwsze, łatwiej jest zmienić leady w płacących klientów. Można ich porównać do nisko wiszących owoców, które zbierasz bez zbytniego wysiłku – wystarczy wyciągnąć rękę i po nie sięgnąć. Twoi odbiorcy są już w świątecznym nastroju i chcą zrobić bożonarodzeniowe zakupy. Dzięki świątecznej kampanii mailingowej możesz dotrzeć do nich bezpośrednio.
Po drugie, sezon świąteczny to prawdopodobnie najlepszy czas, jeśli chodzi o sprzedaż. Czy wiesz, że osoby które dostają na swoją skrzynkę mailową kampanie świąteczne, wydają o około 138% więcej pieniędzy niż ci, którzy w tym czasie nie otrzymują takich wiadomości ? (więcej o tym znajdziesz tutaj)
3 etapy świątecznej kampanii mailingowej
Wyobraź sobie, że wysyłasz pojedynczą wiadomość np. 15 grudnia. Szansa na to, że Twój e-mail zaginie w stosie innych, jest naprawdę duża. Jeśli nie chcesz, żeby tak się stało to podziel swoją świąteczną kampanię mailową na 3 etapy:
- etap przedświąteczny – kilka tygodni przed okresem świątecznym (koniec listopada/początek grudnia);
- etap Bożego Narodzenia – Boże Narodzenie (od 23 do 26 grudnia);
- etap po Bożym Narodzeniu – kilka tygodni po Bożym Narodzeniu (od 27 grudnia do końca stycznia).
Etap przedświąteczny
E-maile przedświąteczne to subtelny sposób na utrzymanie Twojej marki i produktów w centrum uwagi subskrybentów. Próbujesz ich rozgrzać przed tym, co nadejdzie w Boże Narodzenie. Rozbudź ich ciekawość i spraw, żeby czekali na wiadomość od Ciebie.
Większość sprzedawców czeka do połowy grudnia z rozpoczęciem wysyłania świątecznych wiadomości. Chcesz wyprzedzić konkurencję? Zacznij wysyłać wiadomości przedświąteczne wcześniej niż inni. Zyskasz dodatkową korzyść w postaci mniejszego ruchu w skrzynkach odbiorczych Twoich subskrybentów.
Maile przedświąteczne to zazwyczaj listy życzeń, które pokazują Twoim klientom interesujące ich produkty, lub przewodniki po prezentach.
Etap Bożego Narodzenia
Kiedy zbliża się ta kluczowa data 24 grudnia, to czas, aby wysłać wiadomość świąteczną. Twoi odbiorcy, którzy przeczytali poprzednią wiadomość od Ciebie, teraz oczekują czegoś zaskakującego, czegoś super – atrakcyjnej oferty. Postaraj się ich nie zawieść. Możesz przygotować rabat świąteczny lub ekskluzywną ofertę świąteczną tylko dla najbardziej lojalnych klientów.
Etap po Bożym Narodzeniu
To, że Boże Narodzenie kończy się 26 grudnia, nie oznacza, że Twoja świąteczna kampania mailingowa też powinna. Podziękuj za wsparcie i napisz, co Twoja firma szykuje na ten rok. To ważne, żeby Twoja wiadomość była kontynuacją świątecznego maila.
Świąteczne tematy, które przyciągają
W czasie świątecznym Twój odbiorca na skrzynkę pocztową dostaje mnóstwo e-maili. Dlatego powinnaś przyłożyć się do stworzenia skutecznego tematu wiadomości. Zrób burzę mózgów i zastanów się, jakie tematy mogą Twojego odbiorcę zaskoczyć, zaciekawić, a nawet rozbawić. Dodawaj korzyści. Ważne, też abyś testowała różne tematy z pomocą testów A/B.
Przykładowe tematy:
- Ile [Twój produkt] zmieści się w saniach Świętego Mikołaja?
- 5 prezentów, dzięki którym [dodajesz korzyść] na święta.
- 7 tanich prezentów na Boże Narodzenie.
- O nie, Boże Narodzenie już za … dni! Sprawdź, czy jesteś na nie gotowy!
- Co dać osobie, która ma już wszystko?
5 pomysłów na świąteczne e-maile, które zwiększą liczbę otwarć i konwersję
Nie wiesz, co wysyłać w świątecznej kampanii mailingowej? Nie martw się. Podrzucam Ci kilka sprawdzonych pomysłów.
- Zegar świąteczny – Możesz zacząć od odliczania jako zwiastuna świątecznej wyprzedaży z ograniczonymi informacjami. W ten sposób utrzymasz swoich odbiorców w napięciu. Pamiętaj tylko, że częstotliwość wysyłki maili powinna być optymalna. Nie mogą być wysyłane za często, bo zamęczysz ich zbyt dużą liczbą e-maili.
- Przewodnik po prezentach – Możesz personalizować rekomendacje, a także edukować odbiorców o swoich produktach. Jest to świetny sposób, aby zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, ponieważ przewodnik może być używany jako lead magnet na stronie docelowej i w pop-upach, a także zachęcać do subskrypcji.
- Oferty rabatowe – Najważniejszą częścią całej Twojej świątecznej kampanii będzie wiadomość e-mail, w której faktycznie ogłosisz ofertę sprzedaży. Jeśli wysłałaś już zwiastun, Twoi subskrybenci będą już mieli ogólny zarys tego, co oferujesz. Jeśli nie wysłałaś zwiastuna, nie martw się, ale pamiętaj, aby wysłać wiadomość e-mail dotyczącą sprzedaży co najmniej tydzień przed świętami Bożego Narodzenia.
- Grywalizacja – Jednym z najlepszych sposobów na dodanie świątecznego elementu do świątecznej kampanii mailingowej jest zorganizowanie konkursu. Nie tylko zwiększa to zaangażowanie, ale prawdopodobnie dostarczy wiele treści tworzonych przez użytkowników, które możesz wykorzystać i zaprezentować.
- Podaruj trochę miłości! – Okaż miłość i uznanie swoim klientom, po prostu informując ich, że to dzięki nim miałaś wspaniały rok. Wyślij radosne życzenia bożonarodzeniowe. Spraw, by były interaktywne, dodaj wiadomość wideo lub gif.
Jak widzisz, świąteczna kampania mailingowa składa się z kilku etapów. Nie wystarczy wysłać jednej świątecznej wiadomości i na tym zakończyć. Od tego, jak na samym początku się do niej przygotujesz, zależy, czy zostawisz konkurencję daleko w tyle i czy to u Ciebie Twój klient zostawi pieniądze.